M-am săturat!

În imagine Piața 1Mai, Bulevardul Mihalache, două benzi pe sens plus linia de tramvai, unde la prânz se circulă DOAR pe linia de tramvai!

M-am săturat!

M-am săturat să fiu pieton în București! M-am săturat să fiu ciclist în București! M-am săturat să fiu șofer în București! M-am săturat!
Ca pieton, nu am trotuare! Majoritatea mașinilor ieftine sau scumpe se lăfăie pe trotuare, ca pieton trebuie să stai lipit de blocurile de pe care îți poate cădea tencuiala în cap în, cateodată, 60 de centimetri presărați cu căcați de câine! Trebuie să admiri gunoaiele și, uneori, șobolanii, care se adună sub mașinile parcate pe prima bandă, multe cu șoferi de week-end sau ocazionali.
Ca clist nu am benzi speciale pentru biciclete. Majoritatea dintre cele puține, câte sunt, sunt vopsite pe trotuare. Mergeți cu bicicleta pe Kiseleff și admirați gipanele parcate pe trotuare, la 60 de cm de ”pista de biciclete!” Nu așa se pedalează, dna. primar! Ca ciclist aș putea să merg pe banda unu, nu? Numai că ”banda unu” la noi este pentru parcare, așa că trebuie să îmi risc viața pe banda doi, de viteză, transformată în banda unu+doi pe care se înghesuie cu 70-80 (!) la oră gipanele când nu stau ele parcate pe banda unu.
Ca șofer m-am săturat să conduc pe banda doi, pe lângă mașini parcate pe banda unu dintre care mi-ar putea sări în orice clipă, în față, un copil! M-am săturat să conduc pe străzi cu sens unic cu mașini parcate și pe stânga și pe dreapta! M-am săturat să îmi caut un loc de parcare și să mă stresez din cauza asta. M-am săturat ca atunci când parchez să vină unul și să mă dubleze apoi să-l aștept o jumătate de oră după ce îl sun pe numărul lăsat în parbriz. M-am săturat de traficul înnecăcios care rezultă din străzile gâtuite și transformate în parcări ad-hoc!
Pe scurt, dragi 800 de angajați în Primăria Capitalei, dragi alte sute sau mii de angajați în primăriile de sector, dragi consilieri locali, vă anunț te această cale că, oficial, m-am săturat!
M-am săturat de obtuzi, de incompetenți, de idioți și de hoți, de cetățeni care își fură singuri căciula, care dau șpagă pentru un loc de parcare (600 lei noi, să fie primit, ieftin ca braga) pe care urmează să plătească anual, in Sectorul 1, în Zona A – 76,65 lei/an, în zona B – 58,40 lei/an, în zona C – 47,45 lei/an, și în zona D- 37,34 lei/an!
Asta în sectorul unu, da? Pe an! Pentru un ”loc rezervat”.
M-am săturat!
În primul rând pentru că eu personal aș putea rezolva problema locurilor de parcare din București în maxim un an și o lună! Atât, nimic mai mult, cu fonduri cât pentru administrarea unui parc ca IOR, nu zic Herăstrău că ar fi cam mult! De ce nu sunt alții în stare? Nu știu, dar m-am săturat să le tot găsesc scuze. Dacă sunt proști și incompetenți să candideze prin Libia, data viitoare!
O lună pentru crearea unui cadru legislativ și a unui aparat administrativ de punere în funcțiune a proiectului de oraș, un an pentru popularizarea proiectului, intruirea oamenilor care ar lucra la parcări și remodernizarea transportului în comun de suprafață în București și… BANG! Ziua Z, sau ziua din care ne putem considera civilizați!
În 13 luni orașul ăsta cu vocație de oraș din Nordul Africii, ar putea fi transformat într-un oraș civilizat!
Atâta tot! Pentru că m-am săturat!
 
PS. Reforma din temelie a orașului trebuie să plece de la premisa că a avea mașină NU ESTE UN DREPT! Este un privilegiu! PRI-VI-LEGIU! Pe care trebuie să îl obții de la mine!
Faptul că ai bani să îți cumperi un gipan de 100 de mii de euro (bine, în Romania puțini care au mașini noi la prețul ăsta și-au câștigat banii cinstit, dar asta este altceva), nu ai dreptul să îmi lezezi MIE, pietonului, dreptul de a circula pe trotuar, pe toată lățimea trotuarului, MIE, ciclistului, dreptul de a circula în siguranță pe banda unu, MIE șoferului, dreptul de a intra pe o stradă cu sens unic fără să am mașini parcate în stânga sau în dreapta!
Indiferent ce ce îți spune acum legea, legea e proastă! Nu îmi poți știrbi din drepturile mele pentru că vrei tu, că te lasă Consiliul Local sau Parlamentul!
Îți spun încă o dată, nu ai dreptul să parchezi nici pe trotuar și nici pe banda unu! Nu ai dreptul să ai mașină, indiferent cât costă și ce model e ea!
Ai un privilegiu! PRI-VI-LEGIU! Pe care trebuie să ți-l dau eu, pietonul, ciclistul sau șoferul! Și pe mine nu m-a întrebat nimeni dacă sunt de acord să parchezi pe trotuar. Sau pe banda unu. Sau pe stânga și dreapta pe străzile cu sens unic! Nu m-a întrebat nimeni!
Și și dacă m-ar întreba nu ți l-aș acorda, deși sunt și eu, din când în când, șofer!
 
PS2. Primăria trebuie să facă următoarele pentru a rezolva problemele cu parcările în București:
1. Să bage o groază de bani în transportul în comun, cu preferința să îi și cheltuie transparent.
2. Să rezilieze toate rezervările de parcări ”de reședință”.
3. Să implementeze într-un an de zile un sistem de amenzi de 100 euro/zi pentru mașinile găsite parcate pe banda unu între orele 8 dimineața și 8 seara!
4. Să implementeze un sistem de amenzi de 1000 de euro/zi pentru mașinile parcate pe trotuar indiferent de ora.
5. Să semneze contracte cu persoane fizice, pensionari, care să meargă în echipe de câte trei pentru aplicarea amenzilor. Toți vor avea zone și vor fi plătiți cu 30% din fiecare amendă încasată în contul primăriei. 10 euro/om/amendă sau 100 euro/om/amendă, va fi cel mai râvnit job din București. Amenda va merge la proprietarul mașinii și departamentul juridic al Primăriei Capitalei îi va bloca conturile proprietarului până când amenzile vor fi plătite.
6. Pentru ”parcările rezidențiale” acolo unde sunt locuri de parcare care să nu fie pe trotuar și nici pe banda unu, parcările autoturismelor se vor face fără rezervare, oriunde este un loc clar marcat cu vopsea albastră de Primăria Capitalei, pe baza unui sticker unic cu valabilitatea de un an de zile și care costa 150 de euro!
7. Primăria nu trebuie să facă nici măcar un loc de parcare!
8. Primăria trebuie să interzică circulația în oraș a modelelor Diesel, indiferent de anul de fabricație și a mașinilor pe benzină mai vechi de 10 ani!
 
PS3. Toate măsurile legislative, toată munca de creare a acestui mecanism nu durează mai mult de o lună. Când s-a terminat toate pregătirile cadrului, se va anunța o zi a numărătoarei inverse! Și timp de un an, oamenii vor putea să găseasca soluții pentru parcare. Cine e proactiv și își găsește, bine, cine nu, mașina, cum am mai spus, nu e un drept, e un privilegiu!
Din secunda doi, dacă oamenii sunt serioși, se va crea o piata de 1,3 milioane de locuri de parcare! Va fi rentabil pentru cei care au bani sau au un teren să investească în parcări, oferind abonamente lunare doritorilor.
La început abonamentele ar fi poate 200 de euro/lună, dar cu cât concurența se va ascuți prețul va deveni mai mic. Dar și la 50 de euro pe luna toți vor avea de câștigat! Și micul proprietar care și-a asfaltata grădina și intreprinzătorul care a cumpărat un teren sau a demolat o casă hidoasă pentru a face o parcare suspendată!
Din secunda doi va exploda piața mașinilor second-hand. Vor fi atât de ieftine încât mulți vor prefera să dea un ban și să ia o mașină nouă.
 
PS4. Unii vor suferi, dar va fi pentru un bine superior. Într-un an după Ziua Z vom avea un oraș european, turistic, frumos, bogat, prin de oportunități.
 
PS5. Dacă nu facem nimic, anul viitor pe vremea asta va fi mai rău ca acum, așa că pe bune, m-am săturat!
 
PS6. Aștept Primăria Capitalei să mă contacteze pentru detalii, le pot face si o prezentare in powerpoint să înțeleagă mai ușor.
 

1 COMENTARIU

  1. Hai mai ca nu-i chiar asa de rau. Uite de exemplu puteai sa fii ciclist, pieton, sofer etc. la Avrig unde e mai rau.

Comments are closed.