În 22 de ani nu i-am putut schimba nici bateriile…

Aflăm cu mare bucurie că PSD vrea să construiască în România, cu resurse românești și cu mână de lucru autohtonă un… submarin!!!!! Ce mișto, nu? Nu că am mai construit vreodată unul, dar sigur putem face ceva care să se scufunde, și-au zis ei. Al nostru va fi de ultima generație, cu o singură adâncime maximă de scufundare: până la fund! Spaima Mării Negre! Cu caracteristica scufundării o dată și bine, fără rutina scufundărilor repetate!

Vom putea să îl construim? Sigur, doar suntem un popor organizat, disciplinat, inteligent, cu putere de muncă! În afara țării au plecat ciurucurile, meseriașii și inginerii de top sunt încă aici! Trăiască! Trăiască! Trăiască și-nflorească!

Acum hai să vorbim de Delfin! Delfinul e un submarin! L-am cumpărat de la ruși în 1986 cu 61,5 milioane de dolari americani! Un chilipir! Pe bune, ar fi cam 73 de milioane de dolari în banii de acuma, adică vreo 58 milioane de euro!!!

Un chilipir! Sunt companii care fac ”afaceri” cu statul care prăduie de la buget mai mult în timp de un an, sunt primării care prăduie mai mult în câteva zile pe trei concerte și niște luminițe de Crăciun, deci, Delfinul a fost ieftin!

La banii ăștia, dacă rușii mai au submarine de vânzare am putea cumpăra zece! Și probabil că ar fi mai ieftin decât să construim noi singuri unul aici.

La fel am construit ”crucișătorul” Mărășești, din 1979 și până în 1985! În 90 oamenii ne-au bătut obrazul și i-am spus ”distrugător” că nu era mare să fie crucișător. Apoi când am intrat în NATO a trebuit să-i zicem ”fregată” că asta era de la bun început”

Cică am dus niște generali chinezi pe această navă amiral a Marinei Române și chinezii au exclamat ”Ce navă frumoasă, este ca un tigru orb și fără gheare!” Noroc cu integrarea în NATO că a primit ochi, sisteme de radar și gheare, niște tunuri care și trag și sisteme de rachete.

Oricum, noi am construit-o!

Dar să ne întoarcem la Delfin și să spunem că a stat scufundat 2000 de ore, adică 83 de zile și câteva ore în 67 de misiuni, o medie de o zi și un pic fiecare misiune! La aproape fiecare a doua misune a tras o torpilă, 23 în total dar a lansat și două mine marine pe toată durata de funcționare.

Care s-a încheiat glorios în 1995 pentru că din 1996 i s-au terminar și bateriile.

Acum nu știu cât costa să îi fie schimbate, bănuiesc că mult mai puțin decât un submarin nou, ideea e că MApN nu a fost în stare timp de 22 de ani să îi schimbe niște baterii! Pe bune! Să ne gândim că ăștia sunt în stare să construiască unul de la zero?

Băieți, singurii capabili să facă așa ceva lucrează deja în străinătate! Au fost alungați de politicile celor care nu au fost în stare să schimbe bateriile Delfinului!

Delfinul Caracteristici:

Displacement:
  • Surfaced: 2,300–2,350 tons
  • Submerged: 3,000-3,950 tons full load
Length: 70.0–73.8 m (229 ft 8 in–242 ft 2 in)
Beam: 9.9 m (32 ft 6 in)
Draft: 6.2 m (20 ft 4 in)
Installed power: Diesel-electric
Propulsion:
  • Diesel-electric propulsion
  • 2 × 1000 kW Diesel generators
  • 1 × 5,500–6,800 shp (4,100–5,100 kW) Propulsion motor
  • 1 × fixed-pitch 6 or 7 bladed propeller(6BL project 877) (7BL project 636)
Speed:
  • Surfaced: 17 knots (31 km/h; 20 mph)
  • Submerged: 20 knots (37 km/h; 23 mph)
Range:
  • With snorkel: 6,000–7,500 nmi (11,100–13,900 km; 6,900–8,600 mi) at 7 kn (13 km/h; 8.1 mph)
  • Submerged: 400 nmi (740 km; 460 mi) at 3 kn (5.6 km/h; 3.5 mph)
  • Full run: 12.7 nmi (23.5 km; 14.6 mi) at 21 kn (39 km/h; 24 mph)
Endurance: 45 days
Test depth:
  • Operational: 240 m (790 ft)
  • Maximum: 300 m (980 ft)
Complement: 52
Armament: